Alle producten
Meest gekocht
Am häufigsten gekauft
Best beoordeelde producten
Top bewertete Produkte
Advies
Deze tekst is automatisch vertaald.
Wetenswaardigheden over Spur N
-
Exclusieve producten Spoor N
-
Waar moet u op letten bij het bouwen van een N-metersysteem?
-
Welke accessoires zijn er voor meter N?
-
Gemakkelijk aan de slag - snel de juiste spoorbreedte gevonden
-
Beschrijving van de uitrusting van rollend materieel
-
FAQs: De meest gestelde vragen over N-meetsystemen
-
Hier komt de geschiedenis tot leven - een overzicht van de tijdperken
Exclusieve producten Spoor N
Hier vindt u altijd de huidige exclusieve producten voor uw N-metersysteem voor uitbreiden, uitwisselen of verzamelen - zo individueel als u bent!
Waar moet u op letten bij het bouwen van een N-metersysteem?
- Fabriekslocatie
- Vorm van de layout
- De baanindeling plannen
- Thema en tijdvak van de plant
- Keuze van landschap
- Verlopen
- Curven en serpentines
Welke accessoires zijn er voor meter N?
Voertuigen & figuren | De Conrad online shop biedt geschilderde en ongeverfde figuren. Voor voertuigen kunt u kiezen tussen auto's, vrachtwagens, bussen en bedrijfsvoertuigen. Er kan een complete infrastructuur worden ontworpen met tal van accessoires voor wegenbouw zoals wegen, kasseien, parkeerplaatsen en verlichtingssystemen. |
Gebouwen | Het centrum van een modelbouwfaciliteit is natuurlijk het treinstation en andere treingebouwen. Daarnaast staan er in de winkel tal van stads- en dorpsgebouwen en industriële en commerciële gebouwen. Hekken, metselwerk en decoratie-accessoires zorgen voor een realistische weergave. |
Track constructie | De sporen vormen de levenslijnen van een modelspoorbaan. Belangrijke fabrikanten zoals Fleischman, KATO of Minitrix zijn beschikbaar. |
Lichtsignalen | Met ons aanbod kunnen complete lichtsignaalsystemen eenvoudig worden geïmplementeerd. Er zijn verschillende signaalkits, lampkits en individuele lampen verkrijgbaar. |
Wagens | U vindt er ook bekende fabrikanten van treinwagons: personen- en goederenwagens van Fleischmann, Arnold, Minitrix en KATO. |
Treinen & locomotieven | Treinen en locomotieven brengen uw modelbaan tot leven. |
Gemakkelijk aan de slag - snel de juiste spoorbreedte gevonden
De juiste maat– schnell gefunden
Onze maattabel met de bijbehorende gedetailleerde beschrijvingen dient als basis voor uw beslissing. Zoek uit wat het beste bij u past. En welke track je ook volgt of welke signalen je ook stuurt, we helpen je graag verder!
Grootte IIm - de grote buitenattractie
De meter IIm is een replica van de smalspoor (meter gauge) op een schaal van 1: 22,5. Het wordt vaak G-maat genoemd, afgeleid van het toepassingsgebied, de tuin.
Maat H0 - de klassieker voor de veeleisende
Het detailniveau en de rijeigenschappen van deze schaal 1:87 kunnen niet meer worden overschreden. Terwijl de meeste fabrikanten vertrouwen op het tweestralige gelijkstroomsysteem, is het bedrijf Märklin al jaren de enige fabrikant van grote series die het beproefde wisselstroomsysteem met middengeleider aanbiedt.
Maat TT - het traditionele "middengerecht"
Het TT-circuit (1: 120) is afkomstig van “Table Top” en is in de loop van de deling van Duitsland jarenlang alleen in het Oosten verder ontwikkeld. In de afgelopen jaren heeft de TT-schaal zich weer gevestigd als een spoorweg in het midden - vanuit het midden van Duitsland.
Maat N - in de kleinste ruimte
Met maat N (1: 160) kunt u grote systemen ontwerpen met een kleine footprint. In vergelijking met H0 is slechts een kwart van de oppervlakte nodig.
Maat Z - de kleine fascinatie
De kleinste seriële modeltrein ter wereld op schaal 1: 220 werd in 1972 door Märklin geïntroduceerd en is sindsdien het ultieme hoogtepunt gebleven.
Grootte (nominale maten) | Schaal (in mm) | Model / spoorbreedte (in mm) | Prototype / spoorbreedte (in mm) |
llm | 1: 22,5 | 45 | 1000 |
1 | 1.32 | 45 | 1435 |
0 | 1:45 ** | 32 | 1435 |
0m | 1.45 | 22.5 | 1000 |
00 * | 1:76 | 19 | 1435 |
EM | 1:76 | 18 | 1435 |
00 | 1:76 | 16,5 | 1435 |
H0 | 1:87 | 16,5 | 1435 |
H0m | 1:87 | 12 | 1000 |
H0n3 | 1:87 | 10,5 | 915 |
H0e | 1:87 | 9 | 780 |
H0n2 | 1:87 | 7 | 610 |
TT | 1: 120 | 12 | 1435 |
N | 1...3 | 9 | 1435 |
Z | 1...3 | 6,5 | 1435 |
* Volgens de normen van de VS, ** VS 1:48, Frankrijk ook 1: 43,5.
Hecht u bijzonder belang aan een voor het epoch geschikte scènestructuur? Alle items in onze catalogus zijn gemarkeerd met symbolen die u in een oogopslag de respectievelijke uitrusting, meter en tijdperk vertellen. Onze praktische begeleiding helpt u snel uw weg te vinden.
Beschrijving van de uitrusting van rollend materieel
Gewoon een topsignaal aan de voorkant
Gewoon top-signaal, verandert met de rijrichting
Dubbele koplampen vooraan
Dubbele koplampen voor en achter
Dubbele koplampen, verandert met de rijrichting
Drievoudige koplampen vooraan
Drievoudige koplampen voor en achter
Drievoudige koplampen, verandert met de rijrichting
Een rood achterlicht
Twee rode sluitseinen
Drievoudige koplampen en twee rode sluitseinen veranderen met de rijrichting
Dubbele koplampen en twee rode sluitseinen veranderen met de rijrichting
Drievoudige koplampen en een wit markeringslicht veranderen met de rijrichting
Kortkoppelingsmechaniek.
Wissel DC-wielset uit
Wissel AC wielset
DC-locomotief
AC-locomotief
Met ingebouwde binnenverlichting
Geprepareerd voor binnenverlichting.
Met ingebouwd interieur
Omschakelbaar naar bovenleiding
Chassis van de locomotief van metaal
Chassis en opbouw van de locomotief voornamelijk van metaal
Onderstel van de wagen van metaal.
Chassis en carrosserie van de auto voornamelijk van metaal
Digitale interface
Digitale locomotief
Met ingebouwde geluidselektronica
De afbeelding toont een voorbeeld- of modelfoto
Beschrijving van de baanopdracht, ook rollend
materiaal
Voor track of maat Z (schaal 1: 220)
Voor track of maat N (schaal 1: 160)
Voor track of maat TT (schaal 1: 120)
Voor track of maat H0E (schaal 1:87)
Voor track of maat H0m (schaal 1:87)
Voor track of maat H0 (schaal 1:87)
Voor track of maat 1 (schaal 1:32)
Voor spoor IIm (LGB, schaal 1: 22,5) (volkstaal: tuinspoorweg)
Voor IIm
Beschrijving van de geschikte periode van voertuigen, verlichting, gebouwen, uitrustingstoebehoren en rollend materieel
Kan worden gebruikt vanaf tijdperk I
Te gebruiken vanaf tijdperk II
Te gebruiken vanaf tijdperk III
Kan worden gebruikt vanaf tijdperk IV
Kan worden gebruikt vanaf tijdperk V
Kan worden gebruikt vanaf tijdperk VI
FAQs: De meest gestelde vragen over N-meetsystemen
Hoe ziet een verstandige routeplanning eruit?
Een veelgemaakte beginnersfout bij het maken van modelijzer is om het beschikbare oppervlak in te pakken met een maximum aan sporen en schakelaars. Tracks zijn er niet alleen, ze zijn een handige manier om plaatsen met elkaar te verbinden. De lay-out van een modelspoorbaan moet ook net zo nuttig zijn. Veel internetprogramma's helpen tegenwoordig bij het plannen van tracks.
Hoe voorkom ik technische fouten bij het bouwen van modelspoorbanen?
Heel eenvoudig: probeer het uit! Gebouwen bouwen, sporen leggen, ballast, landschapsdelen of bedrading produceren - dit alles vereist ervaring en vaardigheid. Het is daarom noodzakelijk om de technieken op kleine onderdelen uit te proberen voordat je een compleet stuk spoor kunt bouwen.
Wat als ik midden in het project mijn geduld verlies?
Je moet je enthousiasme lang kunnen vasthouden om een modelspoorbaan te bouwen. Je moet er dus voor zorgen dat de geliefde treinen zo snel mogelijk kunnen rijden, kleine delen van het landschap zijn afgerond en je kunt al genieten van de details van deze bochten.
Hier komt de geschiedenis tot leven - een overzicht van de tijdperken
Voor de meeste modelspoorbanen is aandacht voor detail de grootste attractie van hun hobby. Dit is de enige manier om modelspoorwerelden te creëren die een echt stukje geschiedenis tot leven brengen. Op deze pagina vindt u de geschiedenis van de spoorweg in Duitsland, die is onderverdeeld in zes tijdperken - van het begin van de regionale particuliere spoorweg en de staatsspoorweg in de 19e eeuw tot de grensoverschrijdende fusie van hedendaagse Europese spoorwegmaatschappijen. De periodes zijn gemarkeerd met Romeinse cijfers volgens NEM 800 (= norm voor Europese modelspoorbanen). Significante veranderingen in het uiterlijk binnen een tijdperk worden bovendien onderverdeeld in zogenaamde "perioden" en aangegeven met kleine letters (bijv. "Tijdperk IV b").
Tijdvak I / 1835 tot 1920
In de tijd van de rijksspoorwegen ontstonden talrijke rijks- en particuliere spoorlijnen met deels uitgebreide routenetwerken en later de eerste rijksspoorwegen. De tijdsperiode wordt gekenmerkt door een verscheidenheid aan voertuigtypes, kleuren en belettering. Daarnaast werden economische hete stoomtechnologie en persluchtremmen geïntroduceerd.
Epoch II / 1920 tot 1949
Deze periode werd gekenmerkt door de overgang van de staat / staatsspoorwegen naar de Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft DRG. Er werden uniforme hoesbuffers en personenauto's geïntroduceerd. De verscheidenheid aan voertuigen werd verminderd door standaardontwerpen. Aan het einde van het tijdperk was er de Tweede Wereldoorlog met zijn verschillende speciale voertuigen voor militaire doeleinden.
Epoch III / 1949 tot 1970
Deze periode vertegenwoordigt de onafhankelijke ontwikkeling van twee spoorwegmaatschappijen in de Duitse deelstaten. De jonge Deutsche Bundesbahn (DB) groeide snel en tegelijkertijd werd de aanduiding Deutsche Reichsbahn (DR) voor de spoorwegmaatschappij DDR behouden. Stoomlocomotieven moesten bij DB steeds meer wijken voor efficiëntere diesel- en elektrische locomotieven. De DR zette stoomlocomotieven om op kolenstofstoken en schafte nieuwe diesellocomotieven en dubbeldekkers in serie aan.
Tijdperk IV / 1970 tot 1990
Nadat de conversie naar diesel- of elektrische aandrijving grotendeels was voltooid, markeerde dit tijdperk het begin van de voor heel Europa gestandaardiseerde, computercompatibele UIC-etikettering van alle voertuigen. Dit proces heeft meerdere jaren geduurd, zodat er in deze periode een nevenschikking van oude en nieuwe labels te zien was. Daarnaast zijn de InterCity-verbindingen in het reguliere verkeer en nieuwe tarieven zoals de "Pink Times Travel" geïntroduceerd. In de DR werden stoomlocomotieven slechts af en toe op het standaardspoor ingezet.
Epoch V / 1990 tot 2006
In de jaren na de val van 1989 werden de Deutsche Reichs- und Bundesbahn geleidelijk samengevoegd tot Deutsche Bahn AG. Daarom kon in dit tijdperk ook de nevenschikking van verschillende kleur- en logovarianten worden waargenomen. Op nieuwe routes en nieuwe kleurconcepten is de ICE-snelverbinding geïntroduceerd. Deze zijn vanaf nu niet meer gebaseerd op het ontwerp, maar op het gebruiksgebied en signaleren de 'moderne tijd' van de moderne spoorwegen. In bijna alle Europese landen begonnen mensen na te denken over fundamentele herstructurering, zoals kantelende technologietreinen.
Epoch VI / 2006 tot vandaag
De moderne tijd wordt vooral gekenmerkt door de liberalisering van het spoorvervoer in Europa en de grensoverschrijdende samenvoeging van hogesnelheidsroutes voor personenvervoer. Spoorvoertuigen moeten voor internationaal gebruik voldoen aan de Europese spoorwegnormen. Hoewel er geen uniform ontworpen kleurconcepten en identificatieadressen zijn, zou een nieuw 12-cijferig UIC-nummeringsschema de voertuigen duidelijk moeten kunnen toewijzen.